סיוע משפטי לישראלים העצורים בחו”ל

בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים ובעיקר צעירים יוצאים את גבולות הארץ למטרת טיול או עבודה, לפרקי זמן ארוכים.

לא פעם בעקבות הצעות מפתות לעשיית “כסף קל ומהיר” מתפתים צעירים אלו לעשות פעולות שאינן עולות בקנה אחד עם דרישות החוק במדינות בהן הם שוהים, בין אם מדובר בעבירות “קלות יחסית” כגון שהייה ללא אשרת שהייה/עבודה ללא אשרת עבודה ובין אם מדובר בעבירות חמורות יותר כגון: הברחות, כסף, יהלומים ועבירות קשות כגון: סחר והברחת סמים.

חשוב לציין, כי במדינות מסויימות נחשבות עבירות של שהייה בלתי חוקית ו/או עבודה ללא אשרת עבודה כעבירות חמורות ביותר ועל כן לא פעם חשופים אותם ישראלים שחשבו לתומם כי מדובר “בעבירה קלה” יחסית בפני הליך משפטי ארוך ויקר הכולל מעצר ומשפט ארוכים, גירוש מהמדינה, מניעת כניסה לאותה מדינה בעתיד ועוד.

עוד נציין לעניין זה, כי פעולות האכיפה וההליך המשפטי שבא לאחריו נעשה לרוב ללא כל התראה מוקדמת, כשלמעשה יכול צעיר ישראלי למצוא את עצמו נעצר באמצע יום עבודה (במקרה של עבודה ללא אשרת עבודה) או במהלך טיול (במקרה של שהייה ללא אשרה) ולמשך תקופה ארוכה מאוד וכל זאת בשל פזיזות, יהירות, בטחון עצמי מופרז ועוד כהנה וכהנה סיבות.

סמכות שיפוט – ישראלי שנעצר בחו”ל כפוף לחוקי המדינה שבה הוא נעצר ולכן לא פעם מופתעים נעצרים ישראלים ובני משפחותיהם מהיחס הנוקשה וכמובן תנאי המעצר/מאסר בחו”ל בשל עבירות “קלות יחסית” בעיניים ישראליות.

בטעות סוברים ישראלים רבים כי בכוחו של משרד החוץ הישראלי לחלצם מכל צרה. כאן המקום לציין כי תפקידו של משרד החוץ הישראלי ונציגיו במדינות השונות הינו לסייע לקשר בינם לבין משפחותיהם בישראל, לוודא שזכויותיהם המשפטיות נשמרות, שהם אינם מופלים לרעה ביחס לעצורים האחרים, ביקור העציר ופירוט בדבר האופציה להיות מיוצג על ידי עורך דין מקומי כולל העברת רשימה של שמות עורכי דין מקומיים וזאת מבלי לקחת כל אחריות על עבודתם. כל הפעולות לעיל נעשות בהתאם לאמנות בינלאומיות ולכללים דיפלומטיים הנהוגים בין מדינות.

משרד החוץ ושאר נציגיה הרשמיים של מדינת ישראל אינם יכולים ו/או רשאים להתערב בהליכים משפטיים כנגד ישראלים שעצורים בחו”ל. יתרה מזאת, במדינות רבות התערבות שלא עפ”י המקובל בנסיבות העניין יכולה להרע את מצבו של העצור, לרבות את סיכויי שחרורו.

בשל הקושי הכרוך בתיווך בין הגורמים השונים כגון: מערכת התביעה המקומית, המשטרה המקומית, אנשי עסקים מקומיים בעלי השפעה, בית חב”ד, קהילה יהודית מקומית ועוד, נדרשות פעולות מהירות, שקולות, אובייקטיביות, אחראיות, חשאיות ואסרטיביות וכל זאת ברגישות ותוך הבנת מכלול האינטרסים והגורמים.

כפי שצויין לעיל, רק עורך דין בעל רשיון תקף במדינת היעד רשאי לייצג ישראלי שעצור במדינתו ועל כן משרדנו יפעל למציאת עורך דין מקצועי ואמין, ילווה את פעולותיו, כמו גם יוביל את התוויית כל המאמצים לשחרורו המהיר של העצור תוך גיוס כל הקשרים בין אם במדינת היעד ובין אם מחוצה לה.

למשרד עו”ד שי סופר ניסיון רב בסיוע לישראלים עצורים בחו”ל והוא פועל בשיתוף פעולה עם מגוון ארגונים רלונטים בנושא זה.

משרד עורך דין שי סופר

צור קשר עוד היום על מנת לקבל ייעוץ, ליווי ופתרונות עסקיים וחוזיים על פי דרישה והתאמה לסוג העסק.

המשרד עובד עם מגוון לקוחותיו על פי התאמה לאופי החברה: ריטיינר חודשי / ליווי עסקי ומשפטי לעסקה ספציפית/ טיפול בחוזה נקודתי.

משרד עו”ד שי סופר שם לו למטרה לספק ללקוחותיו שירות מקצועי, אמין, דיסקרטי, אישי וחשוב לא פחות מתומחר באופן הוגן.

עורך דין עסקי | עורך דין מסחרי | משרד עו

שירותי המשרד בעולם המשפט העסקי

הסכמי סודיות ואי תחרות (NDA) (NCA)

הסכמי שיתוף פעולה (MOU)

הסכמי ייעוץ

הסכמי השקעה

הסכמי מייסדים

הסכמי שותפות

הסכמי מניות ואופציות

פנה עוד היום לקבלת ייעוץ – זכור זמן הוא עניין קריטי.